Jump to content
Sign in to follow this  
pomsee

Rusza projekt rekonstrukcji czołgu Vickers!!!

Recommended Posts

Dzięki. To jedyne logiczne miejsce, ale na żadnych zdjęciach lub rysunkach tego nie widać, monografia T-26 też nie pomaga (nota bene, J. Ledwoch w drugiej części monografii z Militariów pomieszał wlot i wylot powietrza), a opisy przekrojów fabrycznych sugerują POD kolektorem wydechowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjrzałem się większym rysunkom fabrycznym w monografii Vickersa i zdjęciom fińskiego silnika - i może jednak wentylator był pod silnikiem? (na rysunkach jest tam napisane fan"). To chyba ma sens - przeciągałby powietrze znad silnika przez cylindry, a następnie wydmuchiwał do tyłu w kierunku wylotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W najnowszym numerze Automobilisty" trafiłem na zdjęcie z jakiejś imprezy na którym na pierwszym planie widać rekonstruowanego C2P (wykopanego w Niemczech), a w tle charakterystyczną wieżę Vickersa, posadowioną już na kadłubie.
Może ktoś napisze jaki jest aktualny stopień zaawansowania prac na czołgiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbieranie w toku ,niektóre elementy są już wykonywane/regenerowane, w zimie powinna ruszyć odbudowa wanny ...taki jest plan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prace trwają.
Skompletowane są już dwie gąsienice - dorobione zostały sworznie.
Obrobione tokarsko są już koła napinające, trwa obróbka wahaczy do tych kół.
Trwają prace nad uzupełnieniem kół napędowych (dorabiane są brakujące wieńce).
W odlewni są podtrzymki kół podtrzymujących gąsienice.

Poszukujemy nadal 2 wózków.
Proszę o informację, gdyby ktoś miał wózek na sprzedaż.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
W najbliższą sobote, tj 9.04 o 15.00 w Było nie minęło" na TVP Info będzie reportaż z prac nad rekonstrukcją Vickersa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prace trwają intensywnie.
Zostały już wycięte niemal wszystkie brakujące płyty 13mm, także brakujące tylne boczne podwozia oraz część płyt podłogi.
Udało się pozyskać kilka kolejnych oryginalnych płyt.

Pewnie problem przy rekonstrukcji kadłuba pojawił się w związku z kątownikami, płaskownikami i teownikami.
Otóż oryginalne były calowe. np kątowniki 1,5x1,5x0,25 cala.
Tych w Europie się nie produkuje. W Angli przeszli już na metryczne.
Potrzebne elementy można dostać w ...USA.
Są już zamówione.

Gotowe są koła napędowe i napinające wraz z wachaczami.

Gotowe są niemal wszystkie elementy kół podtrzymujacych. Zostały oddane do nalanie gumy.

W około 50% ukończone są piasty kół jezdnych, osłony łożysk do tych kół już są gotowe.

Kół podtrzymujących i jezdnych zachowane są właściwie wszystkie elementy, natomiast jest ich za mało by zastosować w czołgu, dlatego wszystkie są dorabiane na podstawie posiadanych wzorów.

W ciągu miesiąca wszystkie koła powinny być gotowe.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gratulacje i wyrazy podziwu. Wiedziałem, ze nie spoczął Pan na laurach :)
A ruszył Pan może z rekonstrukcją Fiata? Da się go jeszcze przywrócić do życia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sklejkowa makieta nie ma nic wspólnego z opisywaną wcześniej rekonstrukcją Vickersa.
Makieta powstala na podstawie dokumentacji z muzeum w Bovington (zresztą bez zgody właściciela tejże).
Vickers z Bovington wyprodukowany został w 1940 roku i różni się od Vickersów dostarczonych do Polski m.i. dłuższą nabudową podwieżową, innym układem płyt bocznych podwozia (w czołgu z Bovington są 4, w polskim" Vickersie były 3, podobnie jak w 7TP).
Dzięki temu, że udalo się pozyskać 3 kolejne oryginalne boczne płyty podwozia rekonstruowany Vickers będzie miał w 100% wierne wymiary.
W ciągu 1-2 miesięcy powinna zostać zakończona rekonstrukcja brakujących elementów układu jezdnego.
Kończymy wytwarzanie kół jezdnych oraz naprawiane/uzupełniane są resory.

Do Fiata udało się już pozyskać część elementów układu jezdnego, poszukujemy dalszych - tu prośba - gdyby ktoś miał takowe i skłonny byłby je sprzedać proszę o kontakt.
Silnik ze skrzynią, elementy chłodnicy mamy.

Fiat jest zbudowany w ten sposób, że szkielet drewniany został z zewnątrz obity blachą, a od środka sklejką.
Szukam obecnie specjalisty od konserwacji drewna, aby zakonserwować i uzupelnić drewniany szkielet, który częściowo jest spróchniały.
Prace blacharskie przy Fiacie nie stanowią problemu.

Oczywiście, że Fiata przywrócimy do życia !
Zwłaszcza, że widać na boku resztki czerwonego krzyża w kole, i napisu P.C.K.poniżej, tak w jak dostępnym w internecie filme o przekazaniu 100 ambulansów przez P.C.K Wojsku Polskiemu. Może to jeden z tych samochodów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do Fiata udało się już pozyskać część elementów układu jezdnego, poszukujemy dalszych - tu prośba - gdyby ktoś miał takowe i skłonny byłby je sprzedać proszę o kontakt."

Nawiązał Pan może kontakt z użytkownikiem forum o nicku pająk? Może udałoby się coś wypatrzyć na zdjęciach z założonego przezeń wątku o Fiacie 621.

http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=546181#1339309

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information