Skocz do zawartości

Gąsienica


ashe

Rekomendowane odpowiedzi

jest to połówka dzielonego ogniwa, stosowanego czasami w czołgach KW, IS i działach samobieżnych na ich podwoziach (SU-152, ISU-152, ISU-122)
Co drugie ogniwo w gąsienicy było składane z dwóch takich elementów.

Zdrów!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to juz zapytaj radzieckich konstruktorów konstruktorów :)
Tak samo mnie zastanawia, jaki był sens używania w T-34 gąsienic składających się z dwóch typów, nie wymiennych między sobą ogniw. Podobnie było w przypadku Tigera II ale tam mogło to być uzasadnione niesymetrycznym umieszczeniem zebów prowadzących - stosowano dwa rodzaje ogniw, ale dzięki temu można je było zakładać zarówno z lewej jak i prawej strony (w przypadku Tigera I ogniwa lewe" i prawe" były niewymienne). W T-34 zęby prowadzące znajdowały się na środku ogniwa, te że nie było różnicy, gdzie jest przód-tył / lewa-prawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku nie chodzi mi o brak zęba na co drugim ogniwie, ale o spsób ich łączenia. Możliwe, że konstruktorzy, przewidując poziom wyszkolenia i kultury technicznej przyszłych użytkowników swojego arcydzieła" skonstruowali gąsienice idiotoodporne" aby nie dało się połączyć ze soba dwóch zębatych" ogniw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę iż ostatnio temat połówek często tu tej gości .... może też trochę postaram się namieszać.
Ja bym się przychylił do stwierdzenia iż jest to połówka z IS`a ( co prawda brakuje zdjęcia drugiej strony tej gąski jak i wymiarów ). Gąska od IS`a miała 650 szerokości i odległość miedzy szpilkami 160.

Na rysunku gąska IS`a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znalazłem wymiarów gąski KW, ..a nie mam pewności iż posiadała ten sam wymiar co gąska od IS`a.
Ale zwróćcie uwagę na mały ząb na połówce gąski KW ... .. na połówce gąski IS`a nie występuje taki ząbek.

Na rysunku gąska KV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku połówek stosowanych w T-34 wydaj mi się iż były one przeznaczone do zwiększenia powierzchni gąsienicy w przypadku poruszania się czołgu w trudnych warunkach terenowych .. no i jak to w warunkach wojennych przy okazji zaczęto stosować je w normalnej eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm do tej pory myślałem że IS i KW jeździły na gąsienicy tej samej szerokości. Tylko nie mam pojęcia skąd mi się to wzięło. Z mądrych (chyba??:))) książek wynika, że KW-1 i KW-2 poruszały się na gąskach o szerokości 698,5mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekając aż ashe zapoda nam lepsze zdjęcia i poda wymiary napiszemy spokojnie kolejny doktorat na temat klepek

Połówki miały taki sam wymiar jak pełne klepki więc były wymienne
Musze przekopać trochę śmieci i mam nadzieję że odnajdę zdjęcie z zastosowaniem połówek ..... ale,ale aby Wam namieszać w sobotni poranek wrzucę Wam może taką fotkę ISU 122 he,he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie