Jump to content
Sign in to follow this  
Lemeryt

Opel Maultier / Sd.Kfz. 3

Recommended Posts

Tak, to co pokazał JoncaA to SG-10, czyli powojenne, (chyba 1948/49) polskie (!) połączenie Stara 20 i wózka z maultiera, więc to chyba nie maultier jako taki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coś musi w tej powojennej produkcji być. Czasem spotykam się z dziwnymi kołami jezdnymi tzn. średnica i szerokość jak maultier tylko piasta inna( delikatniejsza). Najczęściej przy stacjonarnych esach to spotykałem. Wrzucę fotkę takiego kółka za parę dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale zrekonstruować takiego Stara, to by była naprawdę piękna rzecz. To chyba możliwe, póki sporo dwudziestek" stoi gdzieś jeszcze po Polsce i marnieje pod chmurką. Niedługo jedyne zachowane, to będą wozy strażackie, a taki rodzynek mmm, super sprawa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na dzień dzisiejszy to by pełna improwizacja była. Ciekawe czy rama była starowska? Jeśli już to jak pasowała od dolnej Maultiea? Jak most pasował do kół napędowych? Widzę tylko same pytania... Bynajmniej je to pierwszy raz na oczy widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Był kiedyś o tym artykuł w Poligonie", jest też krótka notka na Wikipedii nawet.
Jako w Poligonie" napisane:
Przystosowanie Stara 20 polegało na przesunięciu tylnego mostu do przodu (jak najbliżej skrzyni biegów, wmontowaniu kół napędzających gąsienice w miejsce kół napędowych,zamontowaniu wózka gąsienicowego, przedłużeniu tylnej części ramy samochodu, przebudowie układu sterowania hamulcami kół napędowych celem hamowania gąsienic w trakcie wykonywania skrętu".
Dodatkowo po jazdach próbnych wymieniono oryginalną skrzynię biegów na skrzynie z Opla, nadal jednak występowały problemy z dostrojeniem poszczególnych podzespołów, rozłożeniem masy oraz sterowaniem pojazdem. Wszystko przez to że przy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ogólnie to już coś robię. Np. mam już dorobione nowe sworznie z konkretnej stali i takie tam inne drobiazgi... Obgaduję wstępnie kwestię remontu silnika. Górna rama jest w pewnej firmie, gdzie ją mierzą i na tej podstawie jest plan by zrobić jakąś jej replikę w przyszłości. Bo dolnych mam chyba 7 sztuk. Na razie nadal gromadzę części jak się jakieś pojawiają. To co już mam pozwoliło by złożyć sporo pojazdu. Wiosną planuję garaż postawić typowo pod remont. Temat powinien z kopyta ruszyć. Co do dokumentacji to mam jakieś strzępy, czyli brak. Jak by ktoś coś miał w temacie to będę wdzięczny za cynk.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information