Skocz do zawartości
  • 1

Identyfikacja łuski


Dykta

Pytanie

Witam. Mam łuskę do zidentyfikowania. Niestety nie wszystkie napisy da się odszyfrować, po trochę jest uszkodzona przy spłonce: 25 38 P207 IX?1 Znak zapytania to oznaczenie którego w ogóle nie mogę odczytać, chyba jakaś cyfra. Proszę o pomoc, bo nie znam się na tym, a łuska zdobi półkę w moim pokoju. Średnica 12mm, długość 58mm.
Pozdrawiam. Piotrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Mietek - masz rację co do szyjki. Akurat w tej jednej jest ona tak dziwnie zwężona, w pozostałych jest normalnie wyprostowana". Móglbyś puścić skan dna tych łusek z lat 70 i 80 XIX w, porównałbym ze swoimi, które też mogę przesłać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mietek - a co w takim razie oznacza to przeweżenie(zamiast kresek?) właśnie w 11mm łusce mauser? Chodzi o to przewężenie drugie od dołu. Wśród swoich łusek zauważyłem , że pierwsze przewężenie(od dołu)posiadają wyprodukowane po 1885,a moze jeszcze póżniej - nie mają daty bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! A czy ktoś znalazł nabój bądź łuskę do Mausera 7,92 mm o oznaczeniu: SS-TV DWM 1938, nie dzielona, bicia rozmieszczone co 120 stopni. Oczywiscie to SS jest pisane runami. Chcialem sie dowiedziec czy jest to rzadkie czy moze ktos z Was znalazl jakis egzemplarz... W Toruniu wyszly 2 naboje - oba ze stalowymi pociskami. Niestety nie posiadam juz swojego, moj kumpel jeszcze ma 1 sztuke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Janka.