Jump to content

Czołgi w Gdańsku


Recommended Posts

  • Replies 380
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U Rosjan ciągle coś ciekawego się pojawia, i właśnie pokazały się zdjęcia z Gdynii. Jako, że nie ma wątku o walkach, czy pojazdach pancernych w Gdynii, pozwolę sobie na zamieszczenie ich w tym wątku (

13 lat temu napisałem: Może więc śladów brakujących kociaków" należy szukać na Zaspie, gdzie któryś mógł zakończyć swój szlak bojowy? No i jednak wyszły w końcu zdjęcia 2 KT gdzieś między Oliwą a

Zdjęcie nie pasuje do Stogów wizualnie, podobnie jak takie nagromadzenie KT. Ze Stogów tylko te 2 znane, obok siebie (pierwotnie dostępne fotki ukazywały tylko 1 z nich, ale te nowsze ujęcia obejmu

Posted Images

Mietek, zajefajne fotki, szczególnie ta z halfem, zdjęcie na pewno zostało wykonane przed budynkiem dworca gł. w Gdańsku. Молодцы najpierw znieczulali się (%) w Oliwie (patrz post kol. Tomen 2007-02-07 23:39), potem zajechali pod dworzec, a na koniec dali ognia na Łąkowej.

P.S, Jeśli ktoś ma ciekawe fotki pojazdów z gdańskim rodowodem, to proszę o wklejanie.
Chciałbym również podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do rozwoju tego ciekawego wątku.
Pozdrawiam
Blitz45
Link to post
Share on other sites

Witam Zelig,
bardzo mi przykro, ale nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ten kadr znalazłem na niemieckiej stronie poświęconej historii Gdańska
http://www.br-online.de/bildung/databrd/ode11.htm/ i było jedynym zdjęciem z okresu wojny. Oprócz powyższej strony znalazłem jeszcze coś takiego, http://members.optusnet.com.au/gordmc/Scen-E.htm, ale czy prezentowane tam zdjęcie ma jakiś związek z walkami o Gdańsk tego nie wiem, pozostawiam tą kwestię do rozstrzygnięcia fachowcom.

Pozdrawiam
Blitz45

Link to post
Share on other sites
Jaca, moje pierwsze skojarzenie z tym zdjęciem, to okolice Targu Siennego ul. Okopowa, (na której znajdowała się podwójna nitka linii tramwajowej). Wrak przewróconego tramwaju widać z lewej strony zdjęcia, mogę oczywiście się mylić. Ale za tą lokalizacją przemawiają też inne szczegóły np. budynki widoczne w głębi.
Zaczynając od prawej strony ,,wysoki” budynek Banku Rzeszy, Bank Ziemski ul.Bogusławskiego(z lewej strony tego budynku widoczna wieża, której wygląd nie zmienił się chyba do dzisiaj).
Kolejny budynek (centralnie na fotce) to Wieża Więzienna (Katownia), budynki z lewej to najprawdopodobniej nieistniejąca zabudowa przy kanale Raduni (Park Konopnickiej, okolice Targu Rakowego). Oczywiście to jest moja interpretacja tego zdjęcia i mogę się mylić, ale taka ilość drzew, jaka jest widoczna na zdjęciu, nie występowała w żadnym innym rejonie miasta.

Pozdrawiam
Blitz45

P.S Jaca, bardzo mi przykro ale mój kolega nie znalazł żadnych fotek ze Stogów, Niemcy zajmują się poszukiwaniem (lokalizacją) czwartego schronu plot. ( chodzi o taki jak na Klinicznej) na terenie 3miasta.
Link to post
Share on other sites
Witaj Beaviso
Nie znam wszystkich szczegółów, ale chodzi o jakiś schron plot. (T750, Osiek, Kliniczna) znajdujący się na terenie 3miasta, więcej informacji na ten temat uzyskasz na tej stronie: http://www.truppenmannschaftsbunker.de/infos.html

Podobny temat był poruszany na forum TPSu.
Pozdrawiam
Blitz45
Link to post
Share on other sites
Ale to już jest chyba rozwiązane:
- Wo befand sich der vierte T 750 in Danzig? Wer besitzt Fotos?"
- Geklärt! Der Bunker existiert noch. Der Standort ist ausfindig gemacht worden"

Wg mnie znalazł to co chciał. Brakuje mu natomiast jednego z oksywskiego portu. OK, ale nie róbmy off-topicu.
Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do znawców tematu, do jakiej załogi (503sPzAbt) należał „kotek” zniszczony na gdańskich Stogach (post Jacy z 2007-02-06 12:03). Próbowałem ustalić właściciela tych 14-15(?) banderolek, ale bez rezultatu.
Pozdrawiam
Blitz45

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Czołem! wątek trochę przygasł...więc wstawiam fotkę blaszki..niby mały krążek ..ale... no właśnie...664 oddział ciężkich niszczycieli czołgów dosiadający Nashorn-ów ..3 kompania wcielona do 4 Dywizji Pancernej WH zdaje się w lutym 1945 ...więc Nasz fryc" na pewno Gdańsk zaliczył...ciekawi mnie numer 1" skoro był pierwszy na liście to czy nie był przypadkiem dowódcą całej kompanii ??? z tyłu było wypisane kiedyś nazwisko tego człowieka ale w tej chwili nic w zasadzie po nim nie pozostało-było wypisane ołówkiem kopiowym...za wszelkie sugestie z góry dziękuję !!!
pozdrawiam całą ferajnę, gdańską i nie tylko :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information