Jump to content
Sign in to follow this  
M-i

Sprzęt, który nie zdążyliśmy wdrożyć do września 1939

Recommended Posts

Ten sam autor i archiwalna dokumentacja KU-30 a w wielu publikacjach pisano że brak danych. Na wiosnę 1939r. rozpoczęto budowę dwóch jednostek o poprawionej konstrukcji. Szkoda że nie wydano tych artykułów na lepszym papierze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niestety na jakość druku wpływu nie miałem. Zresztą taki w większości przypadków był. Sam rysunek też zachował się na papierze średniej jakości - mocno wyżółcony.
AD REM benzyny: faktycznie produkcja nie była duża, ale całkiem wystarczająca. Był nawet mały eksport. W zasadzie kłopoty z paliwem pojawiały sę wówczas, kiedy była potrzebna jego duża ilość (patrz WBP-M i 10 BKZmot., czy 11, 12 i 13 dan). Na butelki raczej wystarczało. Wiem, że raz użyti z niezłym skutkiem czystego spirytusu z gorzelni! (sic!)
Poza tym należy pamiętac, iz to w Polsce Niemiaszki próbowały swój bliezkrieg więc i doświadczeń nie było. Jednak jak się czyta różnego typu instrukcje dotyczące oppanc. to wypadamy całkiem nieźle - znacznie lepiej niźli Francuzi, Anglicy i sowieci. O skuteczności bezpośredniej świadczy zniszczenie lub poważne uszkodzenie 1/3 uzytych wozów pancernych. Takich strat Niemcy długo później nie ponieśli. Ten Wrzesień był klęską, ale jednak z tarczą.
P.Z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego sprzętu nie wdrożyliśmy, bo kupiono licencję na działko 37mm Boforsa. W miesięczniku „Do Broni” ukazał się super artykuł na jego temat. Mnóstwo archiwalnych zdjęć i rysunków. Wcześniej nie było tak dobrze udokumentowanej monografii prototypu polskiej broni. Na skanie jest rysunek działka 40mm z projektem wierzy do Vickersa. Ciekawe co jest jeszcze w CAW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PZInż.342 terenowy samochód ciężarowy konstrukcji inż. Mieczysława Bekkera (1905-1989. Na początku 1939 r. zamówiono pierwszą partię 100 szt. cieżarówek z terminem dostawy od października 1939. Otrzymać je miała Warszawska Brygada Pancerno-Motorowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tygodnik STOLICA nr 12(1267) z 19.03.1972 strony 10-11. Artykuł-wspomnienia prof. Mieczysława Bekkera konstruktora w PZInż, który wtedy odwiedził Polskę. Fotografia, zapewne pochodziła z jego prywatnego archiwum. Niestety zbiory oryginalnych fotografii STOLICY uległy rozproszeniu
po roku 1990, kiedy to ostatecznie zaprzestano wydawania tego tygodnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdy zamieszczałem zdjęcie z 2010-02-20 05:47:09 to postu Zbyszka z 2009-12-29 09:54:25 jeszcze tu nie było.Jak to możliwe technicznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PZInż 130
Zdjęcie i link w innym wątku zamieścił
aduś"
http://cgi.ebay.de/...r-Tschechien-Beute_W0QQitemZ350344136578QQcmdZViewItemQQptZMilitaria?hash=item5192234782

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam
jeszcze jedna uwaga do zdjęcia.Popatrzcie na gąsienice ,są wzorcowo napięte.Porównałem z innymi zdjęciami tego pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co ze sprzętem, który był zakupiony a nie dotarł do Polski przed wybuchem wojny? Mam na myśli samoloty http://samoloty39.pl.tl/Zagraniczne-zakupy-samolot%F3w.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information