bodziu000000 450 Posted June 22, 2007 Opisane: Dr. Przyjacielowi/ Na pamiątkę z czynnej / służby wojskowej zasyła/ Józef/ zdjęcie to zrobione na Placu Wolności w Poznaniu / Poznań 26 IX 37 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Catadero 4 Posted June 23, 2007 Przejrzałem wątek i konieczne jest odgrzanie postu z 16.03.2006.Bodzio pokazał fotkę motocykla FN350(oznakowaną Danzig Oliva1) a na pytanie Gebharda Grendel udzielił całkowicie błędnej odpowiedzi.Hamulce w FNie i niżej pokazanym BSA nie są hamulcami pasowymi.Są to hamulce klockowe!Obręcz zamocowana do koła miała przekrój zbliżony do litery U. W środek tej obręczy wciskany był klocek (najczęściej z bukowego drewna).Hamowanie jak w starszych rowerach,tylko że tam dociskano gumę do opony.Problem polegał na tym,że na mokro taki hamulec był prawie nieskuteczny.Natomiast hamulec pasowy działał na zasadzie parcianego pasa obejmującego luźno dość szeroki bęben hamulcowy o płaskiej powierzchni.Pas ten był zaciskany systemem dźwigni na bębnie i obejmował ok.2/3 obwodu.Był skuteczniejszy niż hamulce klockowe.Z czasem hamulce przeniesiono do wnętrza bębnów i w takiej postaci przetrwały do dziś w niektórych pojazdach.Niestety nie mam możliwości zamieszczania fotek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Catadero 4 Posted July 5, 2007 Wszystko wskazuje na to,że to Sokół 1000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Spiker 0 Posted July 30, 2007 Sokół 1000 w rękach niemieckich (świeża zdobycz bo jeszcze nasza tablica rejestracyjna).http://cgi.ebay.de/Foto-Motorrad-Beute-Nazaire-Marine-Frankreich-2Wk_W0QQitemZ250147141987QQihZ015QQcategoryZ15504QQrdZ1QQcmdZViewItemCo ciekawe sprzedający sugeruje w tytule aukcji Francję jako miejsce zrobienia fotki. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bodziu000000 450 Posted August 10, 2007 Żandarmi Quote Share this post Link to post Share on other sites
bodziu000000 450 Posted September 28, 2007 Kurs Broni Pancernej Modlin 6.III.- 3.VI.1935 Quote Share this post Link to post Share on other sites
leszek01 68 Posted October 26, 2007 2 Pułk Ułanów Grochowskich" Quote Share this post Link to post Share on other sites
ksklodo 0 Posted October 26, 2007 Skąd pewność, że to 2 pułk ułanów. Czy fotografia jest opisana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
leszek01 68 Posted October 27, 2007 Tak napisał sprzedający http://www.allegro.pl/item261155016_2_pulk_ulanow_grochowskich_motocykl.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Catadero 4 Posted October 27, 2007 A motocykl to Kardan-Stock" produkowany przez Stock Motorpflug AG Berlin-Niederschoeneweide.Firma istniała w latach 1924-1933.Ten motocykl prawdopodobnie pochodzi sprzed 1930 r.Poj.200cm,silnik dwusuwowy, 3 biegi zmieniane ręcznie, przeniesienie napędu na tylne koło wałkiem.Waga ok. 100kg,prędkość w granicach 75km/h (jedna osoba),poj. zbiornika paliwa 10litrów.Zużycie paliwa ok.3,5 l/100 kilometrów.Motocykl z fabryki wychodził jako golas"-bez oświetlenia,tylnego siedzenia,prędkościomierza,sygnału dźwiękowego-można było dokupić osobno.Zapłon z iskrownika Bosch (na żądanie prądnica-iskrownik Fenag).Za to w wyposażeniu fabrycznym była towotnica,komplet narzędzi,pompka i tablice rejestracyjne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bodziu000000 450 Posted November 8, 2007 Spalone nasze motocykle Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kobieras39 0 Posted November 21, 2007 co to za motorek? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kobieras39 0 Posted November 21, 2007 czy to jest sokół? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Moskit1 0 Posted November 22, 2007 Sokół 600 RT Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Catadero 4 Posted November 22, 2007 A ja mam pewne wątpliwości.Wózek boczny w 600RT fabrycznie powinien być po lewej stronie.Co prawda można zainstalować (np. niemiecki)po prawej stronie(jednego takiego znalazłem kiedyś),ale...W zasadzie bęben przedniego hamulca,no ,taki sokołowaty" ale chyba błotnik już nie.Dolne wsporniki przedniego błotnika powinny iść niżej i kończyć się dokładnie w miejscu,gdzie kończy się błotnik.Błotnik powinien mieć boczne chlapacze, rozszerzające się ku dołowi.Na końcu błotnika powinna być pozioma płetwa.Na kierownicy dźwignia sprzęgła jest zakończona kulką(hamulcowa niewidoczna).Zdjęcie nie jest zbyt czytelne,ale wydaje mi się,że nad gondolą wózka widoczna jest gałka ręcznej zmiany biegów.Tyle moich wątpliwości. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Moskit1 0 Posted November 23, 2007 Witam Catadero tu się mylisz pierwsze sokoły wychodziło z innymi błotnikami, po pierwsze bardzo często zmieniali różne podzespoły tego motocykla, bo miał być jak najtańszy w produkcji, dlatego na starych zdjęciach są przeróżne modyfikacje na pierwszym zdjęciu masz błotnik inny do tych późniejszych!!! Tak na prawdę jest ciężko powiedzieć czy to oryginał wiem ze bardzo często zmieniali poszczególne elementy nadwozi. A przed wojną składali przeróżnych część……..Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Moskit1 0 Posted November 23, 2007 Tu jest sokół 600 rt z pierwszej serii. Poznajesz inż. Tadeusz Rudawski tu tez jest błotnik podobny do tamtego zdjęcia!!!!!I zmiana biegów!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Moskit1 0 Posted November 23, 2007 Tu do mojej wypowiedzi ze wody nie leje jest pokazany sokół 600 RT (Rudawski, Turystyczny) Jak widać jeden ze sokołów ma inny tłumik i również bagażnik wiec. Myślę ze bardzo często zmieniali różne podzespoły ……Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Moskit1 0 Posted November 23, 2007 Angielski motocykl BSA Quote Share this post Link to post Share on other sites