Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata
YARD

Festung Posen 1945 - pancerne wraki.

Recommended Posts

Witam , dla tych co nie czytali o Tygrysie z Poznania"
http://www.pzf.tpf.poznan.pl/tygrys/index.htm
Dobrze że niemiaszki nie mieli więcej Tygrysów w Festung Posen , bo by się bronili do dziś :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odnosnie KROLEWCA - nie wiem gdzie w Poznaniu moze byc taka fasada w stylu gotyckim jak widac to po lewej stronie na pierwszym zdjeciu tym bardziej na Wildzie... mnie to sie kojarzy z ulica 23 lutego gdzies w centrum widok od strony placu cyryla ratajskiego( pozujacy oficer).ale te portale mi nie pasuja.sklepienie gotyckie na zdjeciu 1.
chyba ze jest inna mozliwosc zdjecie 1 nie jest z tego samego miejsca jak zdjecie 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do zdjec ze zlomowiska.
Wydaje mi sie ze tam jest koryto Warty.nasyp jest wyrazny tworzacy jakby skarpe..to moze byc po drugiej stronie Warty tylko gdzie ???
Komin moze byc faktycznie rzeznia.charakterystyczna jest ta kamienica kojarzy mi sie ze srodka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 ZDJECIE - Ciagnik w Poznaniu - glowna ulica moze to jest gdzies kolo zakladu Cegielskiego???

Share this post


Link to post
Share on other sites
hyh=> po czym wnioskujesz, że to poznański" Tygrys? Czy masz możliwość odczytania tego co jest na tablicy po prawej stronie. To powinno wyjaśnić wątpliwości, które mną targają.
A StuG: to nie III lecz IV. A zdjęcie jest raczej z Królewca bo z tego co kojarzę Stugów czwórek" w Poznaniu nie było...

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę z partyzanta" niedokładnie połączone ale co tam:) Jeżeli przyjmiemy, że środkowe zdjęcie jest z Królewca (a ku temu się osobiście skłaniam) to również żadne ze zdjęć z po bokach z Poznania być nie może

Share this post


Link to post
Share on other sites
BAUMLER GOTTFRIED
To co znalazlem na jego temat

BÄUMLER, Gottfried(* 31.07.1921in Amberg / Oberpfalz / Bayern;Ý 26.01.1945near Owczegtowy) Uffz., Zugfhr. i.d. 11.Komp./Gren.Rgt. (mot.) 41 / 10.Pz.Gren.Div. / XXXX.Pz.Korps / Armeegruppe Wöhler/ Heeresgruppe Südukraine, Easatern Front RK: 14.05.44;EK I;EK II;Ostmedaille

oraz :

http://www.das-ritterkreuz.de/index_search_db.php4?modul=search_result_det&wert1=240&searchword=BAUMLER

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZDJECIE KROLEWIEC LUB POZNAN

PO lewej jest STUG 40 (III) AUSF G ( bo ma 6 kolek)
po prawej jest stug IV ..... cdn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krolewiec czy poznan ?

po lewej dalej kolo zolnierza stoi stug III ale w dziwnej wersji z karabinem maszynowym ? wlaz otwarty sugeruje ze to bergepanzer 3 nie jest te chyba mialy oslonieta gore brezentem jako ze przewozily tam rozne urzadzenia do napraw czolgu tutaj widac wlaz otwarty charakterystyczny do wiezyczki oraz widac gniazdo km po lewej stronie kolo kierowcy co oznacza ze byl uzbrojony min w 2 km bergepanzer chyba mial brak uzbrojenia lub tylko 1 km kolo kierowcy ???

nastepny jest to stug IV choc w zludzeniu bardzo przypomina swa wiezyczke osmiokatna flakpanzer tyle ze podwozie ma od pzkpwf III.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, foto złomowiska" zamieszczone przez odziaooo" ;), mogło być wykonane bardziej na lewo od tego miejsca , komin widać ,[gazownia],nie widać charakterystycznych budynków ,bo są bardziej na lewo ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nasuwaja mi sie juz teraz duze watpliwosci:

1) czy to jest w ogole Krolewiec - wyglada na Berlin tym bardziej , ze nie daja mi spokoju te 2 typy czolgow z tylu z lewej i z prawej strony

ten z lewej to nie jest bergepanzer ani bergepanther.
podwozie ma od pzkfkp III ( 6 kolek) Bergepanzer byl budowany na podowoziu t38 czeskiego czolgu oraz na podwoziu pantery.na czeskim forum przeczytalem , ze w Berlinie byl uzywany taki typ pojazdu jak po prawej w tyle ale co to jest ? wyraznie widac ze jest to typ wiezyczki podobny jak do dzialka przeciwlotniczego FLAK PANZER ale wydaje mi sie ze pojazd z lewej ma albo male dzialko albo km natomaist pojazd z prawej w tyle ma albo dzialo albo to zludzenie i tam sa 2 km przeciwlotnicze.... w ogole trudno ustalic czy to jest tyl czy przod.stawiam na przod pojazdu.

2) zdjecie ze zlomowiska przedstawione jest nad WARTA - widac nadbrzeze wyraznie i ogrodzenie pytanie czy armaty tam juz staly a zwiezli tylko samochody ?
jesli armaty tam staly to w tamtych czasach bylo pole chyba na Cytadeli oraz Winiary Winogrady zatem armaty ostrzeliwaly cytadele - moglo by to byc na Szelagu? komin elektrowni kolo Szelagowskiej?

3) skad wzial sie STUG na legach dembinskich i nie byl bym taki pewnien czy to jest STUG III G a moze STUH III ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli cos pomoze wyjasnic to zdjecie gdzie moglo sie miescic to zlomowisko to bylaby kolejna niewyjasniona lokalizajca wyjasniona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawostka moze z innej beczki ale byl kiedys statek wojenny - krazownik??? o nazwie POSEN

Share this post


Link to post
Share on other sites
NO I KWESTIA ARMATY PAK 88 CM KOLO ZAMKU
NIE WYGLADA TO NA PAK 43/41 88 CM PONIEWAZ TAMTE BYLY MONTOWANE NA KOLACH a ponadto koncowka armaty przy zamku artyleryjskim jest inna , watpliwosc tez budzi polaczenie lufy z lozem dziala w PAK 88 CM 43/41 model wyglada to ze lufa jest polaczona do lawety dziala obrecza " a tutaj jest odlana calkowicie.podstawa dziala jest jak od dziala FLAK ale koncowka lufy jest od 88 CM PAK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Twoja propozycja umiejscowienia złomowiska" odpada. W tym miejscu, które proponujesz do lat 60 zeszłego stulecia najzwyczajniej w świecie płynęła sobie Warta. Zasypano ją w momenci kiedy puszczono ją nowym obecnym korytem, i zatem w tamtym miejscu zdjęcia te mogły być zrobione. Ale 100% pewności nie mam, bo inrastruktura w tle trudna jest do identyfikacji dziś. Co do reszty się nie wypowiadam bo nie mam już sił tłumaczyć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lokalizacja złomowiska" też nie daje mi spokoju^^ Jednak szukałbym w okolicach Wildy z kilku powodów:
-zdjęcie pantery jest z Wildy,
-najwięcej budynków 4 piętrowych z tamtego okresu jest też na Wildzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
zdjecie nie przedstawia miejsca gdzie bylo zlomowisko ale ma tylko zarysowac ten dziwny " komin
jesli ustali sie czym jest komin na zdjeciu zlomowiska
to wtedy okreslimy wg tego komina przypuszczalna a moze i dokladna lokalizacje zlomowiska

wiem ze to dziwne pytania ale sprobujmy odpoiwedziec :

1) co to za komin
2) czy tam faktycznie jest rzeka i umocnienie brzegowe ?
3) jak daleko wg zdjecia moze byc umiejscowiony komin od miejsca zlomowiska?
4) co widac jeszcze na zdjeciach poza :
kominem
domami
czy tam jest jakis inny charakterystyczny punkt ? np maszt ?

a moze to jest cybina ? a nie warta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie króko bo czasu nie ma.

Te złomowsiko jest na łakach zalewowych na warcie koło chwaliszewa- jest to zdjecie Zielonackiegom tylko wykadrowane.

I ten t-34 stoi na 100% na wielkiej bo to tez zdjecie zeilonackiego widziałem ogrinały.

A pozatym przeczytajcie uwaznie tego posta kwestia t-34 na wielkiej juz była wałkowana.

Schrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information