Skocz do zawartości
JoncaA

Polski sprzęt !

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjęcie z cyklu Wrześniowe reminescencje" z czasopisma Militaria i Fakty. Przedstawia ono prototyp polskiego moździerza 310mm wzorowanego na czeskiej Skodzie, zdobytego przez Niemców.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne zdjęcie z MiF. Przedstawia ono Fiata 508 Łazik z zainstalowanym karabinem Hotchkiss wz.25 (pełna improwizacja), na stelażach widoczne dwa karabinki Mauser wz.89. Zdjęcie wykonano przed koszarami przy ul. Puławskiej.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W albumach Trojcy są zdjęcia 7TP, używanego przez Niemców jeszcze podczas kampanii wrześniowej, i przezbrojonego na niemieckie działko flak 2cm. Mogę zamieścić jeżeli by interesowało.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na fotce Chevrolet 157 używany w Warszawie w czasie Powstania. Fotka z Automobilisty", nr 7/2004, artykuł Jana Tarczyńskiego pt. Powstańcze pojazdy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejny falstart. To nie jest prototyp polskiego moździerza" tylko jak najbardziej rasowa haubica (określana jako morser") 30,5 cm M16, a właściwie już 30,5 cm M16 (t), choc trudno powiedzieć czy to akurat Max" czy też może Moritz" - Działa odkupione od Czechów po Monachium. Faktycznie użyte pod Warszawą w 1939 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Zdjęcie ciągnika PZInż.152 jest niewątpliwie przedwojenne i ciągnie haubicę 155mm na gumowych kołach.

2. Ciągnik z kabiną kilka postów wyżej na pewno nie jest polski.

3. Podpis do tego rzekomego moździerza 310mm rzeczywiście się redakcji udał..

4. Jeszcze przypomnę link do wątku z informacjami o Renault wz.32 http://odkrywca-online.com/index1.php?action=forum&iletab=jedna&sub=pokaz_watek&ktory=103191

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja nadal nie znalazłem zdjęcia tego Renaulta wz. 32 z prób :-(. A jestem przekonany, że takie widziałem...

Pzdr,

jotes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To z tylu za PZInż 152 to wloska ciezarowka Fiat 611C, widoczna tez na wielu innych zdjeciach z prob i badan - bo etetowo nalezala do BBTBPanc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno zdjęcie z tym ciągnikiem, zresztą cału album jest ciekawy:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6118727236&indexURL=3&photoDisplayType=2#ebayphotohosting
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pokazało się na ebayu:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15504&item=6120951532&rd=1
I proszę o pomoc co to jest, bo jeżeli dobrze kombinuję i się domyślam to mamy dużą sensację. PZInż 160?
Jeśli źle kombinuję to z góry przepraszam.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
hmmm... to wogóle jakieś dziwne jest.

Przede wszystkim ma strasznie grube burty. Na mój gust wykonane są one z betonu a nie ze stali. No i koła jezdne nie przypominają tych stosowanych na PZInż 140 152 ani na 130. Może pojawi się jakis inne zdjecie tego pojazdu, które ujawni więcej szczegółow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgadza się Coe, burty są wykonane z betonu, nawet widać pręty zbrojeniowe. Dlatego napisałem, PZInż 160, bo ma on bardzo podobną sylwetkę. Zasugerowałem się też napisem sprzedającego o polskim czołgu, a nie zauważyłem aby ten ktoś podawał błędne opisy. Oprócz tego brak jest dokładnych opisów tego naszego pojazdu, i nie można wykluczyć, że prototyp, jeżeli go zbudowano, mógł mieć akurat taką dziwną konstrukcję. Zobaczymy może wypłynie jeszcze jakieś ciekawe zdjęcie, np. z drugiej strony.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bodziu,
Chcialbym, zebys mial racje, ale nie wydaje mi sie jednak, ze tak jest tym razem.
Dlaczego?
Pierwsze, co mi sie narzuca - powyzszy pojazd wydaje mi sie miec kolo napedowe z jednym rzedem zebow, podczas gdy
Pz. Inz. 130/140 (na ktorych 160" mial ponoc bazowac) mialy kola napedowe z DWURZEDOWE.
W/g mnie na zdjeciu jest jakis betonowy Borgward.Swoja droga - tez ciekawostka, choc nie polska.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chamberlain i Doyle opisuja jako B II zdjecie z betonowym kadlubem.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zarazem podobno tylko jeden prototyp B II wykonano, wiec pewnie jest to kolejny blad w ich ksiazce.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grendel wg Jaugitz'a (czyli największego speca od funklenków) 100 B II było wyprodukowanych - zresztą trochę ich zdjęć jest :-) Jakby nie było, to nie 1939 a raczej 1941.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla porządku, dodam link do wątku o ciągnikach Bolinder do polskich haubic 155mm:
http://odkrywca-online.com/index1.php?action=forum&iletab=jedna&sub=pokaz_watek&ktory=110768&id_forum=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michal,
Na 100 BII zlozono zamowienie,ale po egzemplarzu prototypowym produkcje wstrzymano przeznaczajac moce produkcyjne dla Goliath'a.
Co ciekawe - wyglada na to, ze B I byly produkowane zarowno z nadwoziami metalowymi, jak i betonowymi.Przejzalem troche zdjec, bo mnie to zaintrygowalo.Jesli chodzi o BII, to wszystkie (raptem trzy), ktore widziale prawdopodobnie przedstawiaja ten sam egzemplarz.Nie mam niestety zadnej porzadniejszej pracy na ten temat, wiec nie moge nic wiecej dodac.
Pozdrowienia
Grendel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porządkując komputer, znalazłem czwarte zdjęcie policyjnego Ursusa, już po częściowej rozbiórce.
Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem gdzie zamieścić to zdjęcie, ale chyba tutaj będzie pasowało. Nowe zdjęcie improwizowanego samochodu pancernego Józef Piłsudski" z okresu walk we Lwowie w 1918 roku.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=53383023

Pzdr
Bodziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu mam zdjęcie tego samochodu. Nie był użyty czasem w Powstaniu Warszawskim? Taki mam podpis, ale chyba zły, jak teraz widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam !
Podpis pod Twoim zdjęciem jest bardzo zły.
Gdzie to zdjęcie z tym podpisem zostało zamieszczone ?
O pojazdach pancernych Armii Krajowej w Powstaniu Warszawskim
ukazała się książka Jana Tarczyńskiego, WKł 1994 rok.
Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×

Powiadomienie o plikach cookie