Warto zwrócić uwagę, że nastąpiła wymiana uszkodzonej armaty rosyjskiej 3- cale (kal.76,2 mm) na niemiecką kal. 77 mm. Zamieszczone teraz zdjęcie przedstawia fragment wagonu artyleryjskiego polskiego szerokotorowego polskiego pociągu pancernego "Pionier-szeroki" (a nie "Lisa-Kuli") a osłonę "pancerną" nad rosyjskimi polówkami wykonali już Polacy. Nie w pełni gotowy pociąg (był to typu "Wolna Ukraina"- bez obrotowych wież armatnich) początkowo był sowiecki, a następnie petlurowski pod nazwą "Pomsta". Podczas odwrotu z Podola późną jesienią 1919 r. osłaniał rządowe pociągi (z Petlurą na czele) oraz transport złota banku ukraińskiego. Po przejęciu pociągu pancernego "Pomsta" został obsadzony polską załogą z lwowskiego "Pioniera" i w związku z tym otrzymał nazwę "Pionier-szeroki", a lwowski pociąg pancerny "Pionier" był jako skład rezerwowy był we Lwowie bez obsady.